free web hosting | website hosting | Business Web Hosting | Free Website Submission | shopping cart | php hosting
The Music of Boomtown

Boomtown's  theme song is an original piece by Philip Giffen, composer for the series' first season. His other musical scores include:
The Spring (2000)
Deadly Relations (1993)
Dangerous Heart (1993)
Ladykiller (1992)
White Lie (1991)
Murder 101 (1991)
The Midnight Hour (1986)
Kudzu (1977)

Philip Giffin received Boomtown's only Emmy nomination. Here's his reaction to the news in an article from the Beacon Journal:
     Wooster's Philip Giffin scored his first Emmy nomination Thursday for writing the main theme music for the NBC drama Boomtown. He got the news in a phone call to his Pacific Palisades home from, well, me. And was awakened to get it, since the Emmys are announced before 6 a.m. California time.
     ``Wow,'' he said. ``Wow. That is great news.''
     Giffin will compete against themes from The WB's Everwood, ABC's Miracles, USA Network's Monk and Showtime's Penn & Teller: Bullshit!.
     Giffin, whose father, Gordon, and younger brother Vince still live in Wooster, got the Boomtown job partly through another family connection. Boomtown creator Graham Yost ``owns a house here in the Palisades,'' Giffin said during an interview Wednesday at his home. ``His wife rides horses. My wife (singer Karen Blake) rides horses. So they got to know each other first. When I first met him, he was stressing over this thing he was writing called Speed.''
     When Yost wrote the pilot for Boomtown, he told Giffin about it. As he played the haunting theme on a piano in his studio, Giffin recalled how he called Yost and played and sang the theme over the phone for the writer. ``And I'm not a singer!'' Giffin said. ``And he liked it. Then, just with my own money, I took an orchestra -- and it cost a lot -- and did a version. Nobody said I had the job. Nobody said anything. But I knew I had a good piece of music, and I tend to kind of just follow that muse.... I gave it to Graham, and Graham flipped over it.''


Unfortunately, Philip Giffin did not win the Emmy.  The award went to "Monk" on USA.

Episode #1 - 'Pilot'
When Tom is driving home, "Wonderwall" by Oasis starts playing and then in his apartment, he's listening to it until his father calls.
Today is gonna be the day
That they're gonna throw it back to you
By now you should've somehow
Realised what you gotta do
I don't believe that anybody
Feels the way I do about you now
Backbeat the word was on the street
That the fire in your heart is out
I'm sure you've heard it all before
But you never really had a doubt
I don't believe that anybody feels
The way I do about you now

And all the roads we have to walk are winding
And all the lights that lead us there are blinding
There are many things that I would
Like to say to you
but I don't know how

Because maybe
You're gonna be the one that saves me ?
And after all
You're my wonderwall

Today was gonna be the day?
But they'll never throw it back to you
By now you should've somehow
Realised what you're not to do
I don't believe that anybody
Feels the way I do
About you now

And all the roads that lead you there were winding
And all the lights that light the way are blinding
There are many things that I would like to say to you
I don't know how

I said maybe
You're gonna be the one that saves me ?
And after all
You're my wonderwall

I said maybe
You're gonna be the one that saves me ?
And after all
You're my wonderwall

Said maybe
You're gonna be the one that saves me
You're gonna be the one that saves me
You're gonna be the one that saves me


Episode #4 - 'Reelin' In The Years'
When Tom and Ray are driving Kevin Van Horn to his father's home, the song on the radio is 'Reelin' In The Years' from the " Can't Buy A Thrill" album by Steely Dan.

Your everlasting summer
You can see it fading fast
So you grab a piece of something
That you think is gonna last
You wouldn't know a diamond
If you held it in your hand
The things you think are precious
I can't understand

CHORUS:
Are you reelin' in the years
Stowin' away the time
Are you gatherin' up the tears
Have you had enough of mine

You been tellin' me you're a genius
Since you were seventeen
In all the time I've known you
I still don't know what you mean
The weekend at the college
Didn't turn out like you planned
The things that pass for knowledge
I can't understand

CHORUS

I spend a lot of money
And I spent a lot of time
The trip we made in Hollywood
Is etched upon my mind
After all the things we've done and seen
You find another man
The things you think are useless
I can't understand

CHORUS

After Paul's partner is killed, he returns home and puts on an album.  The song is 'Any Major Dude Will Tell You' from the "Pretzel Logic" album, also by Steely Dan.

I never seen you looking so bad my funky one
You tell me that your superfine mind has come undone

CHORUS:
Any major dude with half a heart surely will tell you my friend
Any minor world that breaks apart falls together again
When the demon is at your door
In the morning it won't be there no more
Any major dude will tell you

Have you ever seen a squonk's tears? Well, look at mine
The people on the street have all seen better times

CHORUS

I can tell you all I know, the where to go, the what to do
You can try to run but you can't hide from what's inside of you

CHORUS



Episode #6 - 'Fearless'
The song Fearless sang at the end of the episode was "I Can See Clearly Now" by Johnny Nash.

I can see clearly now, the rain is gone
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that had me blind
It's gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun shiny day

I think I can make it now, the pain is gone
All of the bad feelings have disappeared
Here is the rainbow I've been prayin' for
It's gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun shiny day

Look all around, there's nothin' but blue skies
Look straight ahead, nothin' but blue skies

I can see clearly now, the rain is gone
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that had me blind
It's gonna be a bright (bright), bright (bright)
Sun shiny day



Episode #14 - 'Execution'
The song playing during the montage scenes at the end was Scarface's 'Safe' from "The Fix" album.


{Scarface}
You're down and out, money funny, you hustle and die
On the verge of pawnin your jewelry and sellin your ride
Somebody shoulda told him ain't no life in these streets
You only out here 'til you touch it, when you touch it you eat
Niggaz done took too many chances shovelin snow
And ended up facin a lifetime for tryin to sco'
I'm givin livin definitions on the subject of dope
One week he back on his feet, the next he's WHOA
I was a 70's baby, raised in the 80's
I was barely touchin 16 when shit got crazy
I remember in the 80's, me and pop would ride
Now we conversate on acres we's about to buy
He had already been what I'm about to go through
Told me ain't no sense in gamblin if you gamble to lose
If you made twelve dollars, you put seven away
and lived off the five, and never ever fuck with ya safe
But when

::Chorus::
When he hustle and he robbin
That's when niggaz start plottin
And when you niggaz start plottin
Us country niggaz start mobbin - mobbin

{Scarface}
I'm bout my paper, these other niggaz slang for the sport
Like unaware tommorrow ain't promised, the game is too short
I've witnessed niggaz get it all and give it away
Gettin back was out of the question, they lived for today
Then the hunger pains start up, then the murderous plots
to set up, they fuckin homeboy to get what he got
I mean the ones he broke the bread with, the ones you don't want
to be the ones fuckin your girlfriend the moment you out
I know the street game backwards, forwards, sideways
It used to be an honest hustle back then but nowadays
it's cutthroat, that's fucked up, niggaz want they come up
so bad they'll take the .357 and smoke they brother
A damn shame; but, that's the way the game go
A chance niggaz is takin especially if they slang dope
I've been in that position, back in the day
And feel my homey, hittin my head to crack in my safe
And that's when

::Chorus::
When ya hustle ain't evolvin
That's when niggaz start starvin
And when you niggaz start starvin
That's when you niggaz start robbin (when these niggaz start robbin)
When these niggaz got problems
That's when niggaz start plottin
And when you niggaz start plottin
Us country niggaz start mobbin - mobbin

{Scarface}
So listen up my niggaz, and I ain't tryin to preach
I'm just tellin it from my side cause I'm in the streets
I done been there, done that, seen a whole neighborhood
destroyed by the government bein tipped off by one rat
He caught a dope case and they threatened him with time
He get his own fuckin people jammed and he take the five
That's the shit there; they ain't even catch him with dope
But they gave him thirty-five years cause the nigga done spoke
Snitchin, that's a motherfucker, watch what you say
You don't know no-motherfuckin-body, nigga you lame
Watch your so-called homeboys, keep to yourself
Stay away from niggaz gettin caught that get out of jail
Don't talk about your business, keep yo' thoughts in yo' head
And this game it got a paper trail, watch where ya spend
Don't write down names and numbers, it's a memory thang
Never shit where ya sleep, keep the crib out of range
And plus you never let these niggaz know where you stay
Cause when the push turns to a shove, they hit and you say..
... true motherfuckin game... true motherfuckin game

::Chorus::
When ya hustle ain't evolvin
That's when niggaz start starvin
And when you niggaz start starvin
That's when you niggaz start robbin
When these niggaz got problems
That's when niggaz start plottin
And when you niggaz start plottin
Us country niggaz start mobbin - mobbin



Episode #17 - 'Blackout'
The song playing on the radio when David McNorris was driving drunk was Warren Zevon's 'Lawyers, Guns and Money' from the "Excitable Boy" album.

Well, I went home with the waitress
The way I always do
How was I to know
She was with the Russians, too

I was gambling in Havana
I took a little risk
Send lawyers, guns and money
Dad, get me out of this

I'm the innocent bystander
Somehow I got stuck
Between the rock and the hard place
And I'm down on my luck
And I'm down on my luck
And I'm down on my luck

Now I'm hiding in Honduras
I'm a desperate man
Send lawyers, guns and money
The shit has hit the fan

Send lawyers, guns and money...



Season II
Episode #2 - 'Inadmissible'
The song playing at the end of the episode when David's father drives away is King Biscuit Time's "I Walk the Earth" from the "No Style" album.   Audio/Video